Saturday, May 07, 2011

Game Kegemaran Sewaktu Kecil

Korang pernah main game tape tak? Aku tak tau la nama yang sebetulnya untuk game ni sebab aku memang panggil game tape je. Ala yang game main kat TV tu tapi kena guna tape. Bukan guna cd macam play station tu ye. Lepas tu siap ada pistol lagi yang boleh digunakan untuk tembak-tembak itik. Time aku kecik, aku rasa memang dah banyak kali beli game ni. Lebih 5x ada kot. Tapi jangka hayat tak lama. Cepat sangat rosak. Biasa la kalau aku yang main, kalau hang sikit je, terus aku karate. Mana tak rosak? hahaha

Bapak aku memang tak bagi sebenarnya main game ni kat TV sebab nanti TV rosak. Tapi sebab mak sporting, mak la yang selalu belikan game ni. Sebab mak pon nak main gak. hihihi. Main game masa abah takde kat rumah. Bila abah balik je, lintang pukang sorokkan game ni. Aku ingat lagi masa tu aku kat Muar kot, aku kecik lagi masa ni, kitorang adik beradik bersama mak aku pergi kedai video game sebab mak nak belikan game ni. Masuk-masuk je, mak aku cakap kat orang kedai tu, 

"Saya nak beli game yang paling murah sekali"

Tiba-tiba semua mata orang yang ada kat kedai tu tertumpu ke arah kami. Hahahaha. Yela nak beli mahal-mahal pun buat apa, asik rosak aje kan. Tapi seriously aku memang suka giler main game ni. Game sekarang macam PS3 tu tak best pon. Ok sebenarnya terlalu canggih dan aku tak reti nak main. Hahaha. Ada je PS3 kat rumah, pernah gak aku try main, terkial-kial siap suruh adik aku ajar. Amenda tah ada memory card segala. Serius leceh. Pastu setiap game kena guna cd yang berlainan. Kalau game tape ni, masukkan 1 tape je, dah boleh main game banyak-banyak. Antara game yang menjadi faveret aku. 

Super Mario. Siapa tak pernah main game ni memang kesian. Legend kot. Aku main dah banyak kali dapat selamatkan puteri. Senang sangat. Dari level 1 terus lompat level 4 pastu terus level 8. hahaha.

Adventure Island. Ni yang paling aku suka sekali. Aku dengan abang aku tere main game ni. Tapi aku tak pernah game lagi. 

Antartic Adventure. Main lompat-lompat kalau ada lubang. Boleh makan  ketam yang terbang.

Circus. Yang ni best jugak. Level yang belakang-belakang tu susah kot

Pacman. Game ni mak aku JUARA. Takde sape boleh kalahkan.
Aku main cepat sangat game over. Mak aku main siap dah sampai level tinggi tu.

Duck Hunt. Tembak-tembak itik ni sape tak pernah main.
Kena betul-betul fokus baru dapat tembak. 

Aku main game ni sampai dah keluar-keluar beruang. hehe

Tak silap aku nama game ni spartan. Lupa pulak. Minat gak main game ni.

Yang ni game bunuh kuman, Kalau dapat bunuh, nanti kuman yang
kat tepi tu tergolek-golek. Ni mak aku nye fav game jugak.

Road Fighter. Bangga kalau ada superman lalu. 

Ada banyak lagi game yang aku suka main, game kungfu, game olympic tu, dan macam-macam lagi. hehe. Rasa macam nak main la. Agak-agak ada jual lagi tak game ni? Nak beli~ hahaha