Monday, January 25, 2010

Mari ber purikura bersama saya

Hari ni aku nak share something yang mungkin interesting bagi korang sume. hee. Korang tau tak purikura tu apa? Ala yang gamba biasanya dalam photo booth. Lepas korang amik gamba korang boleh conteng-conteng guna pen, letak kartun, tulis nama, letak frame. Purikura ni maksudnya print club, orang jepun panggil 'purinto kurabu', so nak pendek jadik la purikura, sebab mungkin benda ni berasal dari jepun maka dah synonym la nama purikura tu. Aku dulu pon tatau, kawan aku yang bagitau. hehe.

Memang faveret aku la amik gamba macam ni, wat aksi-aksi comel (konon comel la). haha. Tapi kat JB ni mahal. Gamba sekeping je pon dah RM 26 ringgit.  Ni la antara gambar-gambar koleksi purikura aku. Ada lagi sebenarnye. hehe. Kang letak banyak-banyak korang muntah plak kang sebab poyo sangat. heh


purikura @sunway pyramid. best gak kat cni. with my siblings.

with Ika and Lina

2 2 pic kat atas ni @ city square nye purikura.

Gambar kat atas ni memang aku amik kat photo booth. Tapi yang kat bawah ni aku edit jek. hehe. Nampak konon-konon macam purikura jugak lah kan. Sape-sape yang rase berminat nak edit cam aku ni boleh lah gi kat website dia. www.puricute.com. Tapi yang tak best nye, bila dah edit gamba jadik tak berapa nak besar.


Ok,Selamat mencuba!