Thursday, November 20, 2008

Koleksi Teka-Teki and Riddles



Teka-teki: byk2 kuda,kuda apa nmpak kta,tpi kta tak nmpak kuda..?
jawapan: kuda mnyorok

Teka-teki: banyak2 nombor, nombor ape yg last?
Jawapan: 16 haha sbbnye ‘a number last’

Teka-teki: Benda ape kaler itam, kecik dan laju
Jawapan: buah tembikai dalam roket

Teka-teki: binatang ap yg ad 2 huruf je
Jawapan: UdanG. Die ade huruf U dan G je. so 2 huruf la tu kan.hahaha

Teka-teki: pntu ape yang tak boleh di tolak
Jawapan: pntu yg kt dpn die ade tulis TARIK

Teka-teki: dalam byk2 burger, burger ape yg happy?
Jawapan: Bergembira

Teka-teki: Binatang ape yg berkaki 7
Jawapan: Ayam kt kaki lima. kahkah

Teka-teki: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi?
Jawapan: Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.soklan sng la.

Teka-teki: Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
Jawapan: Motorsikal......sebab dia pakai tongkat

Teka-teki: Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai
Jawapan: Bas sekolah lah, bas ni je yg pegi skola kn…

Teka-teki: Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais
Jawapan: MILO AIS

Teka-teki: Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Jawapan: Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.haha..

Teka-teki: Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
Jawapan: Kambing binATANG

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha…selekeh jer..

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi… soalan bebudak pun takleh nak jawab!!Hampeh.

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul la… hue hue hue!!

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut ‘EPI BESDAY’

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: benda ni bila masuk tegak, bila keluar bengkok
Jawapan: kelingking mengorek hidung. Hahaha. Ni pon ade teka- teki.adeh




Teka-teki: banyak2 mangkuk, mangkuk apa tak penuh2 bla isi air
Jawapan: mangkuk tandas

Teka-teki: Antara kain org jemur ngan telefon ada 1 persamaan.. apa persamaan dia??
Jawapan: kring br angkat

Teka-teki: byk2 kaler, kaler ape yg ade kuase…?
Jawapan: magic colour

Teka-teki: ape die..aym di luar ikan di dalam…
Jawapan: Sardin cap ayam hihihi! Ayam brand~

Teka-teki: kapal layar di tengah2 lautan,kapal trsbut pergi ke sblh barat daya,asap kapal mghadap ke arah mana?
Jawapan: kapal layar mane ade asap

Teka-teki: byk2 kambing,kambing apa di cari org?
jawapan: kambing hilang

Teka-teki: byk3 daun,daun apa takde batang,takde akar?
jawapan: daun terup

Teka-teki: Kenapa bila orang naik bas, dia naik jer terus kena bayar, tapi bila orang naik teksi tak bayar duit dulu?
jawapan: duit dulu mane laku

Teka-teki: knape penyelam laut msti rebahkan bdn dia dri blakang? knapa tak dri dpn? teka2…
jawapan: sbb kalau penyelam tu terjun ke depan…jatuh dalam bot dia sendiri la…kikiki…tul x?

Teka-teki: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?
Jawapan: PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah.

Teka-teki: Apakah yang berada diantara langit dan bumi.
Jawapan: "dan"

Teka-teki: Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?
Jawapan: Buang tebiat

Teka-teki: Dlm bnyk2 binatang..... bntg ape yg bertelur dan beranak.....kira 2 alam la niiii..... ha jwp2.... ...
jawapan: siput babilaaaaa.....ye la siput bertelur...babi beranak....

Teka-teki: huruf jawi apa yang ada angin...
jawapan: huruf TA dan YA laa... kan jadi TAYAR tu

Teka-teki: kasut apa yang paling keras?
jawapan: Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa...muhahaha..?

credit to billy for donating some teka-teki ^o^




Riddle: What kind of ant can count?
An accountant.

Riddle: What driver doesn't have a license?
A screwdriver. haha

Riddle: What kind of kitten works for the Red Cross?
A first-aid kit.

Riddle: What has a neck, but no head?
A bottle.

Riddle: What goes up and down but doesn't move?
A staircase.

Riddle: Take off my skin - I won't cry, but you will! What am I?
An onion

Riddle: Why did the doctor switch jobs?
He lost his (patience) patients.

Riddle: Why is a shirt with 8 buttons so interesting?
because you fascinate (fasten 8).

Riddle: What is drawn by everyone without pen or pencil?
Breath.

Riddle: What kind of coach has no wheels?
A football coach.

Riddle: Why do people feel stronger on Saturdays and Sundays?
Because all the other days are week (weak) days.

Riddle: What word is always pronounced wrong?
The word "wrong".

Riddle: Where do you put letters to boys?
In a mail (male) box.

Riddle: If cows talked all at once, what would they say?
Nothing. Cows can't talk.

xoxo,
NUR